tisdag 3 februari 2009

Fortsättning av dagen

Och det där med att sova innan träning, kan ju också ge motsatt effekt. Höll på att missa träningen - sova bort den. Hade lite tur att mamma kom hem från arbetet och väckte mig, annars hade jag kanske sovit fortfarande.


Träningen var ju inte direkt lyckad. Jag tror att jag har en släng av ögoninflammation också. Sedan lördagsmorgonen har de kliat, svidit, runnit, röda och svullnat upp. Inte skönt på något sätt. Att jag dessutom varit i klor varje dag sedan dess gör ju inte saken bättre när mina ögon i vanliga fall kan reagera negativt vid för mycket klor. Till exempel så räcker det med att jag stiger in i växjö simhall för att mina ögon ska vara förstörda resten av helgen.
Som om det inte vore nog, tryckte mina hårda simglasögon extra mycket på mitt högra öga och nu har jag en liten blåsa under ögat. För er simmare/ f d simmare så vet ni vilket helvete (den ibland även vassa) kanten på malmstens monterbara simglasögon kan åstadkomma.


Jag funderar på att ta en tripp till läkaren, men jag är rätt dåligt på att få saker gjorda när det inte utbringer ett nöje. Så trots att jag funderar vet jag att jag förmodligen inte kommer komma till skott med det hela i alla fall.
Precis som att jag just nu funderar på att sova, men kommer ändå inte gå och lägga mig på ett bra. Skillnaden är dock markant - sova, det älskar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Print down some words :)