torsdag 3 september 2009

Klassad som arbetssökande igen

Idrottsvetenskapliga programmet var inget alls för mig. Var helt knäckt när inget var som jag trodde och man inte blev något ens i närheten av det jag vill bli. En stor besvikelse! Det kändes mer som att utbildningen var ett treårigt läger för att komma iform. Det tänker inte jag ödsla tre år på då det inte är något jag sedan vill förmedla vidare.
Just nu vill jag bara bli sjukgymnast. Lättare sagt än gjort då intagningspoängen både via betyg och högskoleprovet är skyhöga. Jag tog därför beslutet att satsa ett år på att verkligen försöka få chansen att bli det jag vill bli. Att fortsätta i Kalmar kändes bara meningslöst, därför hoppade jag av.

Så sedan det beslutet har jag besökt arbetsförmedlingen för att anmäla mig igen, men de hade inte haft tid att avregistrera mig(på en och en halv vecka, låter lite konstigt) så tur för mig! Jag har även varit och pratat med en studievägledare som ska hjälpa mig då jag har bestämt mig för att läsa upp mina betyg, så att jag kan ha en liten chans att komma in på sjukgymnastutbildningen! Min andra chans är ju högskoleprovet så även det har jag börjat plugga på.

Idag var jag på arbetsförmedlingens informationsmöte. Det var inte mycket till hjälp man fick där. Bara basinformation som till 99% var riktat till människor i åldern 20år och äldre. Till nästa vecka ska jag bestämma mig om jag vill ha en jobbcoach eller inte. Låter väll ganska så vettigt då jag kan behöva lite puschning när det går tungt för mig.

Man kan säga att det har varit en väldigt jobbig vecka med mycket tankar och beslut som ska tas. Jag får hoppas att resten av veckan blir lite lugnare eller åtminstone inte ställer massa krav på svåra framtidsavgörande beslut.
Nu ska jag dock göra något som jag antingen inte har haft motivation eller tid till. Jag ska simträna för första gången sedan någon gång i Maj! Om 45minuter är det dags för avfärd till Gullringens simhall. Väskan är packad och jag har till och med provat baddräkten så att jag kan ha den. Bara det var en konstig känsla så man kan ju undra hur det känns när glasögonen och badmössan ska på! Och framför allt, första simtaget!
Jag får berätta hur det kändes ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Print down some words :)